İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
Görevin Kısa Tanımı
MADDE 20- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, kurumun görevlerini etkin ve verimli bir şekilde yerine getirebilmesini sağlamak amacıyla insan kaynaklarının planlanması, işe alınması, hizmet birimlerinde görevlendirilmesi, geliştirilmesi, özlük işlerinin takibi ve insan kaynaklarına ilişkin iş tanımlarının güncellenmesi, ücret yönetimi, eğitim planlaması, performans yönetimi, kariyer yönetimi gibi çalışmaların objektif kıstaslara uygun olarak gerçekleştirilmesinden sorumlu birimdir.
(2) Bu doğrultuda, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 4857 sayılı İş Kanunu ve ilgili diğer kanunlar dahilinde İl Özel İdaresince istihdam edilecek memur, sözleşmeli personel ve işçilerin iş ve işlemlerini, mevzuatın öngördüğü şekilde
yapar.
Müdürlüğün Görevleri;
İdari İşler Servisi
A- Özlük İşleri
1- Çanakkale İl Özel İdaresi bünyesinde ihtiyaç duyulan insan kaynaklarını nitelik ve nicelik olarak tespit ederek niteliklerine göre işe alınması ve yetiştirilmesini sağlamak,
2- Devlet Memurları Kanununun ilgili maddeleri gereğince kurum içi yer değişikliği ile naklen veya açıktan atamalarla, görevlendirme işlemlerini yapmak,
3- Devlet Memurları Kanununun ilgili maddeleri gereğince aday memurların asaletlerinin onanması ile ilgili işlemleri yapmak ve evrakları tanzim etmek, “Yemin Merasimi Yönetmeliği” gereğince, Asli Devlet Memurluğuna atandıktan sonra en geç bir ay içinde yemin merasimlerinin
düzenlenmesini sağlamak,
4- İşe başlatılan tüm personellerin güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmalarına ilişkin işlemleri yapmak, işe giriş evraklarını oluşturmak,
5- HİTAP (Hizmet Takip Programı) uygulaması giriş ve çıkış işlemleri ile personellerin her türlü hizmetlerini işlemek,
6- Çalışan personelin durumlarına göre yasa ve yönetmelikler gereği norm kadro cetvelleri (İhdas ve İptal vb.) hazırlamak, meclise sunmak, bu doğrultuda meclis kararlarının uygulanmasını sağlamak,
7- Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
8- 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 109. maddesi gereğince, memur ve sözleşmeli personel için bilgi sistemi, özlük dosyası tanzim etmek ve ilgili sitelere işlemek,
9- Memur ve sözleşmeli personel olarak istihdam edilen personellerin geçici görev, mazeret ve hastalık izinleri ile hizmet sürelerine göre yıllık izin sürelerini belirlemek; doğum, ölüm, sıhhi, mazeret, yıllık izinleri, il dışı ve yurt dışına çıkış izinleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak, kullanılan izinlerin takibini yapmak,
10- Her ayın başında derece ve kademe ilerlemesi yapılacak personelin terfii işlemlerini, diğer kurumlarda geçmiş hizmeti bulunan personelin hizmet birleştirmesi ile okul bitirme intibaklarına ait işlemlerinin onayını hazırlamak,
11- Memurlar ve sözleşmeli personel için, sonları (0) ile (5) olarak biten yılların en geç Şubat ayı sonuna kadar personelin mal bildiriminde bulunmasını sağlamak,
12- İstifa, ücretsiz izin ve emekli olacak Memur ve sözleşmeli personellerin iş ve işlemlerini yürütmek,
13- Tüm personellerin ödül ve başarı belgelerini bilgi sistemi ve özlük dosyasına işlemek,
14- Tüm personellere ait askerlik iş ve işlemlerini takip etmek,
15- İnsan kaynakları bilgi bankası oluşturmak üzere, otomasyon sistemini güncellemek,
16- İl Özel İdaresi birimlerinde ilgili mevzuat gereği staj çalışmaları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
17- Memur ve sözleşmeli personelin günlük devam izlenimlerini hazırlamak ve takip etmek,
18- Birimi ilgilendiren her türlü kurum içi ve dışı yazışmaları hazırlamak ve takip etmek,
19- Pasaport alacak personelin iş ve işlemlerini takip etmek,
20- İdare işlemlerinin yürütülmesine esas olacak komisyon ve kurul onaylarını almak,
21- Memur sendika üyelik, istifa yazışmalarını yapmak,
22- Kamu Görevlileri Etik Davranış ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmelik gereğince iş ve işlemleri yapmak,
23- Birime ait taşınır mallar için “Taşınır Mal Yönetmeliği” çerçevesinde gerekli işlemleri yapmak,
24- 5233 Sayılı Terörle Mücadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Kanunu gereği iş ve işlemleri yapmak,
25- İdareye gelen iş başvurularını takip etmek,
26- Birim arşivi oluşturmak,
27- Tüm personellere “Personel Kimlik Kartı” oluşturmak,
28- Performans ve Stratejik Plan hazırlamak,
29- e-içişleri sisteminde kullanıcı oluşturmak ve Müdürlüğünü tanımlamak,
30- Tüm personelin iş kazalarının SGK sistemine bildirimini yapmak,
31- Amirlerinin verdiği ve mevzuatın öngördüğü benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yapmak.
B- Disiplin İşleri
1- Tüm personellere ait disiplin iş ve işlemlerinin gizlilik çerçevesinde koordinasyonunu sağlamak,
2- Disiplin kurulu toplantılarının yapılmasını sağlamak,
3- Disiplin kurulu karar defteri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
4- Kararların uygulanması ve tebliğ iş ve işlemlerini yapmak,
5- Uygulanan disiplin cezalarının ilgili alanlara işlenmesi ve dosyalanmasını sağlamak.
C- Eğitim İşleri
1- Hizmet içi eğitim yönetmeliğinin güncelliğini sağlamak,
2- Yönetmelik kapsamında eğitim planı hazırlamak,
3- İnsan kaynakları yönetimi alanındaki son gelişmeleri personele aktarmak,
4- Çalışanların bilgi ve becerilerini geliştirmek üzere hizmet içi eğitim, seminer, çalıştay, panel, konferans v.b. etkinliklerin düzenlenmesinin takibini yapmak,
5- Hizmet içi eğitim kapsamında gerçekleşecek ödemeleri yapmak,
6- Hizmet içi eğitim katılım listesi, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını takip etmek,
7- Hizmet içi eğitim sonrası belge düzenlemek ve dosyalamak.
D- Şirket Personeli İşleri
1- Şirket personellerine ait izin işlemlerini takip etmek,
2- İdare ile şirket arasında gerçekleşecek yazışmaları yapmak,
3- Şirket tarafından oluşturulacak faturaların ödeme iş ve işlemlerini takip etmek,
4- Hizmet sözleşmesi oluşturmak ve güncellemek,
Mali İşler Servisi
A- Memur ve Sözleşmeli Personel İşleri
1- Maaş iş ve işlemlerini takip etmek,
2- Her ayın başında derece ve kademe ilerlemesi yapılacak personelin terfii işlemlerini, diğer kurumlarda geçmiş hizmeti bulunan personelin hizmet birleştirmesi ile okul bitirme intibaklarına ait işlemlerin takibini yapmak, maaş programına işlemek,
3- Sendika aidatı kesintisi listesini yapmak, ödenmesini takip etmek,
4- Emekli keseneği işlemlerinin SGK'ya bildirimini yapıp, ödeme işlemlerini gerçekleştirmek,
5- Tüm personellere ait yemek yardımı ödemesi ve kesinti işlemlerini gerçekleştirmek,
6- Tüm personellere ait Harcırah Kanununa tabii iş ve işlemlerini gerçekleştirmek,
7- Tüm personellere ait icra ve nafaka kesintileri ile diğer kurumların yasal alacaklarını düzenlemek ve maaşlardan kesilmesini sağlamak,
8- Tüm personellere ait SGK, MOSSİP, Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerini, Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirimini yapıp, ödeme işlemlerini gerçekleştirmek,
9- Giyim yardımı ile ilgili iş ve işlemleri gerçekleştirmek,
10- Birime ait bütçeyi hazırlamak,
11- Tüm personellerin Bireysel Emeklilik Sistemi işlemlerini gerçekleştirmek,
12- Amirlerinin verdiği ve mevzuatın öngördüğü benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yapmak.
B- Kadrolu ve Geçici İşçi Personel İşlemleri
1- Maaş iş ve işlemlerini takip etmek,
2- Toplu İş Sözleşmesi çerçevesinde derece ve kademe terfi işlemlerini yapmak,
3- İstifa, ücretsiz izin ve emekli olacak işçi personellerin iş ve işlemlerini yürütmek,
4- Her yıl Mart ayında yıllık değerlendirme fişlerinin doldurularak derece ve kademe terfilerinin yapılmasını sağlamak,
5- Sendika ilişkileri ve toplu iş sözleşmelerini yürütmek,
6- Kefalet Sandığına tabii işçilerin iş ve işlemlerini yürütmek,
7- İŞKUR İşgücü Çizelgesini hazırlamak, ödeme işlemleri ile SGK işlemlerini yürütmek,
8- İşçi personelin; sağlık raporlarının ve iş kazalarının SGK sistemine bildirimini yapmak,
9- Personelin, mazeret ve hastalık izinleri ile Yasa ve toplu iş sözleşmeleri hükümleri uyarınca, hizmet sürelerine göre yıllık izin sürelerini belirlemek; doğum, ölüm, sıhhi, mazeret, yıllık izinleri ile ilgili işlemleri ve kullanılan izinlerin takibini yapmak,
10- İşe başlatılan işçi personellere ait güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmalarına ilişkin işlemleri yapmak,
11- İşçi ve geçici işçi için vize iş ve işlemlerini yürütmek
12- İşçilerin toplu iş sözleşmesi hükümlerine göre ödenecek ücretlere ilişkin gündelikleri belirlemek,
13- Amirlerinin verdiği ve mevzuatın öngördüğü benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yapmak.
Sivil Savunma Amirliği
1- Sivil savunma planlarını hazırlamak ve bu planları güncellemek,
2- Kamu kurum ve kuruluşlarının tahliyeye ilişkin planlamasını koordine etmek,
3- Sivil savunma servislerinin kuruluşunu sağlamak ve eğitimlerini yaptırmak,
4- Afet, sivil savunma ve acil durum hizmetleri için gerekli olan araç, gereç ve malzemenin tedarik ve teminini koordine ederek planlamak, mevcutların bakım ve korunmalarının takibini yapmak,
5- Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlik hizmetleri için gerekli ödeneği ilgili birimlerle koordine ederek belirlemek ve bütçeye konulmasını sağlamak,
6- Afet ve acil durum hallerinde müdahaleyi koordine etmek ve üst yöneticileri bilgilendirmek,
7- Hizmetlerle ilgili mevzuat, yayın ve direktifleri izlemek, incelemek ve bunların gereklerini yerine getirmek,
8- İdare ile Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
9- Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer savunma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
10- 27.11.2007 tarihli ve 2007/12937 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik hükümlerinin kurumunda uygulanmasını takip etmek ve yangın önleme tedbirlerini denetlemek,
11- Kurum içerisinde ikaz ve alarm haberlerinin alınıp verilmesi ve siren sisteminin işletilmesine ilişkin işlemleri kontrol etmek,
12- Kurumun sığınaklarla ilgili hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek,
13- Afet, sivil savunma, acil durum, kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer tehdit ve tehlikeler, koruyucu güvenlik ve ilk yardım konularında kurum personeli ile kurumun denetimine tabi özel kuruluş personeline ortak birimlerle birlikte eğitim vermek,
14- Afet, arama kurtarma, sivil savunma, acil durum ve seferberlikle ilgili düzenlenen tatbikatlarda kurumu adına sekretarya hizmetlerini yapmak, bu konularla ilgili kurumda tatbikatlar düzenlenmesini ve yürütülmesini sağlamak,
15- Kurumun denetimine tabi kamu kurum ve kuruluşlarında yürütülen afet, sivil savunma, acil durum, seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek,
16- Seferberlik ve savaş hali hazırlıkları ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak ve yaptırılmasını sağlamak,
17- Kurumun Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezinin sekretarya hizmetini yapmak, İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi ile koordinasyonu sağlamak,
18- İlgili mevzuat uyarınca kurumun üst yöneticisi tarafından verilen görevleri yapmak.