İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
Görevin kısa tanımı
MADDE 19- (1) Belediye mücavir alan sınırları dışında kalan alanlarda, 5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanunu, 3194 Sayılı İmar Kanunu, 442 Sayılı Köy Kanunu ve 442 sayılı Kanuna 7 Ek madde eklenmesi hakkındaki 3367 Sayılı Kanun, 2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ile diğer kanunlardaki imar hizmetlerini yürütmek.
(2) İl Çevre Düzeni Planı, belediye ve mücavir alan sınırları dışında kalan alanlarda yapılacak İmar planları ile inşa edilecek resmi ve özel bütün yapılar için imar iş ve işlemlerinin ilgili mevzuat çerçevesinde yürütülmesini sağlamak.
Müdürlüğün Görevleri;
Planlama ve Harita Servisi
1- İl Özel İdaresi Kanunu gereğince; İl Çevre Düzen Planını Valinin koordinasyonunda, İl Belediye Başkanlığı, İl Özel İdaresi ve Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ile birlikte hazırlamak, güncellemek, uygulamaların plana uygunluğunu sağlamak ve denetlemek İl Çevre Düzeni Planını Belediye Meclisi ile İl Genel Meclisi onayına sunmak,
2- 3194 Sayılı İmar Kanunu uyarınca Belediye ve Mücavir alan sınırları dışında kalan yerler için sunulan 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı ve Plan Tadilatı tekliflerini incelemek, değerlendirmek ve karar alınması için makamlara iletmek,
3- Gerçek kişiler veya tüzel kişiler tarafından sunulan imar planı taleplerine ilişkin ilgili kurum ve kuruluş görüşlerini sormak,
4- Bu çalışmalar süresince Bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşları ile tüm yazışmaları gerçekleştirmek, koordinasyonu sağlamak,
5- Onaylanan plan ve plan tadilatı tekliflerini askıya çıkarmak, planlara itirazları değerlendirmek ve karar alınması için makamlara iletmek,
6- Planlar konusunda yapılan şikayet ve taleplere cevap vermek, izlenecek yollar hakkında bilgi vermek, vatandaşın doğru bir şekilde yönlendirilmesini sağlamak,
7- Dönem içinde onanan plan ve plan değişikliklerini sayısallaştırmak,
8- 442 sayılı yasaya 7 Ek madde eklenmesi hakkındaki 3367 sayılı yasayla; ev, ahır, samanlık ve benzeri binalar için arsa sıkıntısı çekilen köylerde köy muhtarları ve köy ihtiyar heyetlerinin olumlu görüşlerini alarak, Köy Yerleşme Planının yapılması taleplerine ilişkin komisyon, sekretarya ve büro hizmetleri ile imar planları çalışmalarını yürütmek,
9- 442 sayılı yasaya 7 Ek madde eklenmesi hakkındaki 3367 sayılı yasa ve ilgili yönetmenlik gereği, Köy Gelişme Alanları yapılmış olan köylerdeki rezerv arsaların ihtiyaçlı ailelere dağıtımı, tescil ve temlik işlemlerini yapmak,
10- Coğrafi Bilgi Sistemine veri girişini ve güncellemesini sağlamak,
11- Kamuya Terk-İhdas, Tevhit, İfraz, Sınır Düzeltmesi, İrtifak Hakkı Tesisi başvurularını almak ve incelemek, İl Encümenine sunmak, encümenden çıkan kararları ilgili kuruma göndermek,
12- Halihazır harita işlemlerini yapmak/yaptırmak,
13- Köy yerleşik alan sınır tespitleri ile ilgili, iş ve işlemleri yapmak,
14- Cins değişikliği işlemlerini yürütmek,
15- Kurumlar, mahkemeler ve vatandaşlardan gelen yazı ve dilekçelere cevap verip, bilgi ve belge ihtiyacını karşılamak,
16- Amirlerin ve mevzuatın verdiği diğer görevleri yapmak.
İmar Durum Servisi
1- İmar durumu düzenlemesini sağlamak,
2- İmar durum taleplerinde görüş sorulması gerekenlerin ilgili kurumlar ile yazışmalarını yaparak başvuru sahibine imar durum bilgi yazısı yazmak,
3- İmar durumu ile ilgili sözlü bilgilendirme yapmak,
4- Yazılı imar durum bilgisi vermek,
5- Kurumlardan (Tapu, İcra, Milli Emlak, Tarım, Orman, Lihkab Büroları vb), gelen imar durumu cins değişikliği satış vb. işlemler ile ilgili yazılara ve vatandaşlardan gelen dilekçelere cevap verip, bilgi ve belge ihtiyacını karşılamak,
6- Mahkemelerce İdaremiz Hukuk Müşavirliği üzerinden birime gelen yazı ve dilekçelere cevap verip, bilgi ve belge ihtiyacını karşılamak,
7- Amirlerin ve mevzuatın verdiği diğer görevleri yapmak.
Ruhsat Servisi
1- 3194 sayılı İmar Kanunu çerçevesinde yapı ruhsatı düzenlemek, aynı kanunun 27’nci maddesi kapsamında Valilik görüşü(köy izni) vermek, diğer imar izinlerini vermek,
2- Tadilat ruhsatı işlemleri yapmak,
3- Diğer ruhsat işlemlerini yapmak, (yenileme, yeniden, isim değişikliği, restorasyon vb.)
4- Mimari proje incelenmesini sağlamak,
5- Mimari ön proje incelenmesini sağlamak,
6- Statik proje incelenmesini sağlamak,
7- Zemin etüd raporu incelenmesini sağlamak,
8- Yapı Ruhsatı ve Köy İzni verilen taşınmazlara kapı numarası verilmesi Mekansal Adres Kayıt Sisteminde (MAKS) numarataj işlemleri yapmak,
9- Müracaat doğrultusunda İmar Kanununa ve diğer meri mevzuata göre uygun olan kaçak yapıları ruhsata bağlamak,
10- Kat irtifakı-Kat mülkiyeti kurulması ve bunlara esas onaylı mimari projenin dijital ortamda Tapu Müdürlüğüne gönderilmesini sağlamak,
11- Ulusal Yapı Denetim Sisteminde (UYDS) yapılması gerekli işlemleri yerine getirmek,
12- Kurumlar, mahkemeler ve vatandaşlardan gelen yazı ve dilekçelere cevap verip, bilgi ve belge ihtiyacını karşılamak,
13- Amirlerin ve mevzuatın verdiği diğer görevleri yapmak.
Koruma Uygulama ve Denetim Bürosu (KUDEB)
1- Taşınmaz kültür varlıklarında yapılacak olan tadilat ve tamirat uygulamaları öncesinde yapıyı incelemek ve yapılacak onarıma ilişkin koşulların belirtildiği onarım ön izin belgesini düzenlemek,
2- Taşınmaz kültür varlıkları, bunların koruma alanları ve sit alanlarında, tadilat ev tamiratların; özgün ve biçim ve malzemeye uygun olarak gerçekleştirilmesini denetlemek, uygun bulunanlara onarım uygunluk belgesi düzenlemek,
3- Tadilat ve tamirat kapsamında başlanılan onarımlarda esaslı onarım gereğinin saptanması durumunda onarımı durdurarak konuyu belgeleri ile Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğüne iletmek,
4- Taşınmaz kültür varlığı parseline bitişik parsellerde ve koruma alanlarında yer alan ve yürürlükteki yasal düzenlemelere göre ruhsatı bulunan tescilsiz taşınmazlardaki tadilat ve tamirat uygulamalarına, varsa koruma amaçlı imar planı koşulları da dikkate alınarak izin vermek ve
denetlemek,
5- Koruma Bölge Kurulları tarafından uygun görülen koruma amaçlı imar planlarının plan hükümleri çerçevesinde uygulanmasını denetlemek,
6- Koruma Bölge Kurulları tarafından onaylanmış rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerine ilişkin uygulamaları denetlemek, projesine uygun tamamlanan uygulamalar için kullanma izin belgesi düzenlenebilmesi için görüş vermek,
7- Taşınmaz Kültür Varlıkları ile bunların korunma alanlarında Koruma Yüksek Kurulunun ilke kararları, Koruma Bölge Kurulu kararlarına aykırı ve ruhsatsız olarak yapılan inşaatlar ile koruma amaçlı imar planlarında, plana; sitlerde, sit şartlarına aykırı olarak inşa edilen yapılar
hakkında imar mevzuatına göre gerekli işlemleri yapmak, uygulamayı durdurarak konuyu belgeleri ile Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğüne iletmek,
8- 21/7/1983 tarihli ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ve 3/5/1985 tarihli 3l94 sayılı İmar Kanununa aykırı uygulamaların tespiti halinde ilgili idarelere bildirimde bulunmak,
9- Çanakkale Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü tarafından talep edilmesi halinde taşınmaz kültür varlıklarına ilişkin çalışmalara katılmak,
10- Diğer kurumlar, mahkemeler ve vatandaşlardan gelen yazı ve dilekçelere cevap verip, bilgi belge ihtiyacını karşılamak gerekiyorsa bu doğrultuda işlemler yapmak,
11- Amirlerin ve mevzuatın verdiği diğer görevleri yapmak.
Evrak ve Arşiv Servisi
A-Evrak ve Arşiv İşlemleri
1- “Ön Büro” vatandaş müracaatlarının kontrolünü sağlamak,
2- Müdürlüğe gelen evrakların sınıflandırılması, dosyalarının hazırlanıp ilgili servislere dağıtımının yapılmasını sağlamak,
3- Dosya işlemlerinin sonlandırılması ve arşivlenmesi sağlamak,
4- Kurum içi ve dışı yazışmaların takibini yapmak,
5- Müdürlüğümüz ile ilgili şikâyet-talep takibini yapmak (CİMER şikayeti vb.),
6- Evrak asıllarının ilgililerine iadesi sağlamak,
7- Mahkemelere ve ilgili müdürlüklere dosyanın cd yapılması sağlamak,
8- Eksperlere ve SPK Lisanslı kişilere dosya inceletilmesi sağlamak,
9- Standart Dosya Planına uygun olarak Müdürlükte dosyalama sistemi oluşturulması sağlamak,
10- Birime gelen veya birimde üretilen yazışmaların paraflı nüshalarını standart dosya planına uygun olarak arşivlemek ve elektronik ortamda arşivlenmesini sağlanmak,
11- Müdürlüğe ait performans programı, aylık ve yıllık faaliyet raporlarının hazırlanmasını sağlamak,
12- Satın alma, avans, ayniyat işlemlerinin yapılması ve takibini yapmak,
13- Taşınır mallar için 18.01.2007 tarih ve 26407 sayılı “Taşınır Mal Yönetmeliği” çerçevesinde gerekli işlemleri yapmak,
14- Amirlerin ve mevzuatın verdiği diğer görevleri yapmak.
B-Dijital Arşiv Bürosu İşlemleri
1- Müdürlüklere ait dosyaların türüne göre ayrıştırılarak taranmasını sağlamak,
2- Projelerin taranması, dosyaların kodlanması ve evrak başlıklarına göre indeksi yapmak,
3- Tevhit – İfraz dijital ortam işlemlerini sağlamak,
4- İlgili müdürlüklerin ihtiyacı doğrultusunda programları geliştirmek ve güvenliği sağlanmak,
5- Talimat doğrultusunda ilgili birimlere program kurulumu ve birimlere uygun yetki yönetimini sağlamak,
6- Amirlerin ve mevzuatın verdiği diğer görevleri yapmak.